دوره بازرسی جوش طراحی سایت

0 تومان

افتالموسکوپ

آگهی‌دهنده: شناسه آگهی: 78132

01 مرداد 1401 11:48 تهران -- تهران
افتالموسکوپ یک وسیله برای معاینه ی چشم می باشد. مهم ترین مزیت استفاده از آن، تعیین سلامت رتین و محفظ...

تعداد بازدید: 384

دسته بندی: تجهيزات پزشكي

وب سایت: مشاهده وب سایت


اطلاعات تماس

برای مشاهده شماره تماس کلیک کنید 88759426 ارسال ایمیل

توضیحات

افتالموسکوپ یک وسیله برای معاینه ی چشم می باشد. مهم ترین مزیت استفاده از آن، تعیین سلامت رتین و محفظه ی ویتروس است. با استفاده از این وسیله پزشک از طریق سوراخ مردمک چشم می تواند سطح شبکیه ی چشم و اجزای داخلی آن را که شامل بررسی عروق خونی، دیسک اپتیک یا سر عصب بینایی و ماکولا یا لکه ی زرد چشم می شود را بررسی کند. به عبارت دیگر با این وسیله امکان بررسی بیماری های سطح خلفی چشم فراهم می شود. افتالموسکوپ ها دارای 3 نوع هستند:

1.       افتالموسکوپ مستقیم: این نوع افتالموسکوپ از یک نور فلاش کوچک و منبع نور تشکیل شده از تعداد زیادی لنز چرخشی که می تواند تا ۱۵ برابر، بزرگنمایی داشته باشد تشکیل شده است. این مدل، معمولا در معاینات عمومی و رایج پزشکی استفاده می شود، بدین صورت که برای مشاهده ی کره ی پشتی چشم، نور مستقیما از افتالموسکوپ به درون چشم از راه قرنیه تابانده می شود.

2.       افتالموسکوپ غیر مستقیم: این نوع افتالموسکوپ از یک چراغ که به دور سر پزشک بسته می شود و یک لنز که توسط دست پزشک نگه داشته می شود، تشکیل شده است. این مدل، میدان دید بیشتری از ناحیه درون چشم را حتی در صورتی که لنز چشمی فرد در اثر بیماری کاتاراکت کدر شده باشد، فراهم می کند. در نوع غیر مستقیم، بیمار می‌تواند در حالت‌های خوابیده یا نیمه نشسته قرار بگیرد. در این نوع، نور بسیار روشن به چشم تابانده می شود که البته می‌تواند ناراحت کننده باشد اما دردناک نیست. این مدل نیاز به مهارت و زمان بیشتری دارد و پزشک به راحتی می تواند رتین داخلی چشم را ببیند.

3.       افتالموسکوپ Slit-Lamp: این نوع افتالموسکوپ در جلوی چشم بیمار قرار می گیرد. به طوری که لنزهای آن در نزدیکی چشم بیمار جای می گیرند و این امکان را به پزشک می دهد که قسمت فوندوس را هم معاینه کند. این مدل، مزایای دید سه بعدی، همراه با بزرگنمایی افتالموسکوپی مستقیم را دارد. میدان دیدی را که این مدل تامین می کند یک حد میان میدان دید در مدل های غیر مستقیم و مستقیم می باشد.

حال برای شناختن بهترین مارک و مناسب ترین مدل برای شما، از میان افتالموسکوپ های موجود در بازار، می توانید از مقالات و دستگاه های افتالموسکوپ موجود در سایت درمان شو http://darmanshow.com  کمک بگیرید. کافیست برای این کار بر روی آدرس http://darmanshow.com/product-category/اتوسکوپ-و-افتالموسکوپ/  کلیک نمایید.


تبلیغات

چیزی برای فروش دارید؟

همینجا به صورت رایگان آگهی کنید

افزودن آگهی شما

Presets