دوره بازرسی جوش طراحی سایت

0 تومان

الزامات و مستندات مربوط به تاسیس انواع شرکت ها

آگهی‌دهنده: شناسه آگهی: 68806

01 مرداد 1401 11:45 تهران -- تهران
قوانین و مقررات مربوط به ثبت تاسیس شرکت های تجاری با قدمت طولانی جوابگوی نیازهای جدید و انطباق و اصا...

تعداد بازدید: 347

دسته بندی: خدمات اداری

وب سایت: مشاهده وب سایت


اطلاعات تماس

برای مشاهده شماره تماس کلیک کنید 42143 ارسال ایمیل

توضیحات

قوانین و مقررات مربوط به ثبت تاسیس شرکت های تجاری با قدمت طولانی جوابگوی نیازهای جدید و انطباق و اصالت بخشیدن به اموری تجاری را در نظم کنونی نداشته، معذلک مطابق آخرین شیوه نامه ها و مکاتبات از سوی اداره کل ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در راستای بهینه سازی امور ثبت شرکت ها و استقرار سامانه جامع الکترونیکی ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری، جهت ثبت تاسیس کلیه شرکت های تجارتی مدارک و مستندات با مبانی قانونی به شرح ذیل دریافت می گردد:

• تقاضانامه ثبت شرکت ها
مطابق ماده 3 نظام نامه قانون تجارت، ثبت شرکت به موجب تقاضانامه ای که در دو نسخه تنظیم می شود به عمل خواهد آمد. در خصوص تقاضانامه، شرایط ، یا محتوا، مندرجات اطلاعات، مسئولیت ارائه و یا امضاء آن در قوانین و مقررات پیش بینی های لازم در نظر گرفته نشده است.
لذا بر این اساس هر چند تقاضانامه یکی از اسناد مهم و اساسی جهت ثبت شرکت تلقی می گردد مغایرت های حهت لزوم هنگام ثبت انواع شرکت های تجارتی وجود دارد.
بر طبق ماده 5 همان مقررات، بعد از ثبت شرکت متصدی ثبت باید نسخه ثانی تقاضانامه را با قید تاریخ و نمره ثبت امضاء و به مهر اداره ممهور کرده و به تقاضا کننده بدهد.این سند، سند ثبت شرکت خواهد بود.لذا با توجه به مقررات مذکور تقاضانامه می تواند به عنوان سند رسمی ثبت شرکت ها در نظر گرفته شود که در ادبیات کنونی ثبت شرکت ها بدین نحو در نظر گرفته نشده است.
• شرکت نامه/اظهارنامه
شرکت نامه مرتبط با ثبت شرکت ها در قوانین و مقررات تعریف نگردیده است.شرکت نامه در قانون ثبت با شرکت نامه موضوع عقد معین در قانون مدنی از لحاظ آثار و مباحث شکلی و ماهیتی متفاوت می باشد. با توجه به ماهیت انواع شرکت ها کاربرد آن متفاوت می باشد. به طور مثال در شرکت سهامی مطابق نظام نامه قانون تجارت که بر اساس قانون مقدم وماضی بوده برای شرکت های سهامی شرکت نامه جزء مدارک اساسی بوده که در قانون موخر حذف گردیده و در قانون مصوب 1347 شرکت نامه پیش بینی نشده است و اظهارنامه و اساسنامه جای شرکت نامه را گرفته است؛شرکت نامه ماهیت قراردادی شرکت ها را به طور واضح بیان می نماید که در ادبیات کنونی می تواند به عنوان یک قرارداد پیمان جمعی مکتوب در نظر گرفته شود.


تماس با ما :

خیابان ولیعصر، تقاطع نیایش، بلوار اسفندیار، پلاک 90

تلفن: 42143-021

https://companyregister.ir


تبلیغات

چیزی برای فروش دارید؟

همینجا به صورت رایگان آگهی کنید

افزودن آگهی شما

Presets