توضیحات
برخی کارکردهای نمایشگرهای شهری (تلویزیون غول پیکر شهری)
1- تبلیغات محیطی : از آنجا که ما در عصر دیجیتال زندگی می کنیم تبلیغات نیز باید دیجیتالی باشد . تابلوروان تلویزیون شهری طبق آمار 30% صاحبان تلفن های هوشمند بعد از دیدن تبلیغات ویدئویی شهری جالب ، به صورت آنلاین شروع به جستجوی محصول مورد تبلیغ می کنند .
نصب بیلبوردهای تبلیغاتی و تلویزیون شهری در بزرگراه ها و معابر ، شیوه تبلیغاتی رایج در بیشتر شهرهای بزرگ دنیاست . تبلیغات محیطی روی ساختمان ها ، انواع نورپردازی ها ، آگهی های تصویری و نوشتاری در بزرگراه ها و معابر بخشی از زیبایی های شهری محسوب می شود .
آنچه که سبب شده تلویزیون های غول پیکر شهری امروزه به سرعت در تبلیغات شهری در جهان پذیرفته شوند ، تاثیر گذاری سریع بر مخاطبان است .
تجارب کشورهای دیگر : اين روزها كمتر كسي مي تواند تاثير مستقيم تابلوهای روان یا تلویزیون غول پیکر شهری را در فروش محصولات خود انكار نمايد.
در اروپا چندين تحقیق براي ارزيابي تأثير تابلوهاي روان انجام شده است. اين پژوهشها بر اساس این بوده است كه چه ميزان از افزايش فروشها در نتيجه استفاده از تبليغات براي محصولات و خدمات بر روي چنين تابلوهايي بوده است.
نتيجه يك تحقيق كه بر روي يك شبكه تبليغات تلويزيوني در فروشگاه ASDA صورت گرفت (شعبه سوپرماركت وال مارت انگليس) حاكي از اين بود كه دو فروشگاه كه از اين شبكه تبليغي استفاده ميكردند، يازده درصد افزايش فروش داشتند.
آزمونهاي ديگري هم در اين باره به عمل آمده است. در سال 2004 نتيجه يك تحقيق در يك فروشگاه انگليس نشان داد كه محصولات خاصي حتي تا 45 درصد افزايش فروش داشتهاند.
تحقيق ديگري هم كه در سال 2005-2004 در 182 فروشگاه COMPUSA به عمل آمد، نشان داد ميانگين فروش كالاهاي مورد تبليغ 29 درصد افزايش داشته است.
كارشناسان اين صنعت معتقدند افزايش فروشها در موقعيتهاي مختلف با هم فرق دارند ، اما حداقل ميانگين بين 10 تا 20 درصد می باشد.
کلمات کلیدی: