توضیحات
در بسیاری از دورههای آموزش زبان انگلیسی به دلیل پارهای از مشکلات، یا دوره به طور کامل برگزار نمیشود یا ریزش چشمگیری در تعداد زبانآموزان، در طول دوره مشاهده میشود. جلوگیری از بروز چنین مواردی نيازمند راهكارهايی است که مدیریت در امر آموزش یکی از مهمترین آنهاست.
بدیهی است که نقش مدیریت در گروه برگزارکننده دورههای آموزشی برای به دست آوردن اطلاعات درست در طول دوره، بسیار مؤثر است؛ كه از آن جمله میتوان به تحليل درست اطلاعات به طور دقيق وعلمی (Objectivism) برای كاهش درصد خطا و همچنين كاهش تحليل سليقهای (Subjectivism)، که منجر به افزایش یا کاهش پارامترهای آموزشی در طول دوره می شود، اشاره كرد؛ البته تمام اين موارد نیازمند راهكارهای زير است:
1-آزمون تعیین سطح اوليه
2- نظرسنجی از زبانآموزان و استادان قبل و بعد از دوره و همچنین در مقاطع مشخص در طول دوره
3- ارائه گزارش كار استادان و تجزیه و تحلیل آن
4- برگزاری دورههايی مطابق با آزمونهای بینالمللی به طور آزمایشی برای حصول استاندارهای جهانی
5- برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با نمایندگان دانشگاههای خارج از کشور در ایران
6- برگزاری کلاسها در شرکتها و سازمانها، همکاری و ارتباط متقابل با مدیریت آموزش سازمان مورد نظر برای شناسایی دقیقتر نیازها و راهكارهای مؤثر در روند پیشرفت آموزشی
7- معرفی نیروهای پشتیبان و مشاوره آموزشی
8-امکان برگزاری دورههای کوتاهمدت و کارگاههای آموزشی فشرده
9- معرفی نیروهای پشتیبان و مشاوران آموزش مجرب
10- نظارت بر کیفیت آموزش در طول دوره
11- مطابقت با استانداردهای بین المللی
12- برگزاری اتاق های فکر، و دعوت از کادر مدیریت گروه آموزشی و نیز دانشجویان به منظور ارتقاء کیفیت و ادامه همکاری
http://arasedu.com
http://arasedu.com/%D8%B3%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D9%85-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C/