دوره بازرسی جوش طراحی سایت

16,500 تومان

مفاتیح الحیاة (مولف: آيت الله جوادي آملي)

آگهی‌دهنده: شناسه آگهی: 49824

01 مرداد 1401 11:42 تهران -- تهران
استاد ، علامه آیت الله جوادی آملی « دام ظله » با اشراف همه جانبه به منابع وحیانی و با بهره وری کامل...

تعداد بازدید: 377

دسته بندی: کتاب

وب سایت: مشاهده وب سایت


اطلاعات تماس

برای مشاهده شماره تماس کلیک کنید 02133442254 ارسال ایمیل

توضیحات

استاد ، علامه آیت الله جوادی آملی « دام ظله » با اشراف همه جانبه به منابع وحیانی و با بهره وری کامل از کتاب و سنت و همچنین عقل برهانی و نیز با ژرف بینی خاص به این ایده تفطن دادند که همان طور که بزرگ محدث روزگار ما ، جناب حاج شیخ عباس قمی با اثر ماندگار و سودمندش ، یعنی مفاتیح الجنان ، راه سلوک بندگان و ارتباط انسان با خدا را از طریق انجام دادن اعمال عبادی در سه بخش نماز ،  بهره مندی از ثواب و پاداش آن ها هموار کرد ، کتابی دیگر لازم است که جلد دوم و وکامل آن محسوب شود و شئون دنیایی به ویژه امور اجتماعی بندگان را نیز با همان رویکرد ، با آموزه های وحیانی مرتبط سازد تا آدمی در زندگی خود از این برنامه های الهی بهرمند گردد و از آثار آن ، هم در دنیا و هم در عقبا سود ببرد ،  از این رو این کتاب ، مفاتیح الحیاه نام یافت .

گزیده ای از متن کتاب مفاتیح الحیاة

جوانان

جوانان، بخش مهمی از افراد جامعه اند که نزد  دوستان و دشمنان هر ملت جایگاه و اهمیّت ویژه دارند، زیرا این قشر، بویژه متخصّصان و شایستگان آنان، عامل تحولات بزرگ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی یک کشورند، از همین رو دشمنان برای حلوگیری  پیشرفت ملت ها ، ابتدا به سراغ جوانان آنان می روند تا با ایجاد سرگرمی های فریبنده ، آنان را از رشد و تعالی و سلامت جسمی و روانی باز دارند و زمینهسلطه بر آنان را فراهم کنند، از این رو بر همگان لازم است با ادراک درست جایگاه جوانانو حساسیّت ها و نیازهای آنان، در جهت در جهت رشد معنوی و علمی و بالندگی یاریشان کنند تا ازاین راه ، سلامت و رشد جامعه خود را فراهم سازند و این عبادتی بزرگ است. 

اهمیت جایگاه جوانان

امام صادق (ع) به ابوجعفر أحول پس از بازگشت وی از بصره فرمود: استقبال مردم را از امر امامت و پذیرش آن، چگونه یافتی؟ گفت: به خدا سوگند آنان اندک اند. آنچه خواستند کردند... امام فرمود: به جوانان بپرداز، زیرا آنان به هر کاری شتابنده ترند.

 

توصیه به نگهداری برخی حیواناتی فرماید: شایسته نیست خانه ای از سه چیز تهی باشد که آن سه، مایه آبادانی خانه اند: گربه: کبوترو خروس و بد نیست که ... .

کتاب ارزشمند و کاربردی «مفاتیح الحیات» به عنوان راهنمایی برای سبک زندگی ایرانی – اسلامی به چاپ یکصد و هشتادم رسید.

تبلیغات

چیزی برای فروش دارید؟

همینجا به صورت رایگان آگهی کنید

افزودن آگهی شما

Presets