دوره بازرسی جوش طراحی سایت

0 تومان

انواع اتصالات فشارقوی استیل وفولادی بوشن

آگهی‌دهنده: شناسه آگهی: 110026

12 شهریور 1400 21:57 تهران -- تهران
بوشن چیست؟بوشن یکی از انواع اتصالات فشار قوی است که کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارد. وظیفه‌ی این...

تعداد بازدید: 286

دسته بندی: ابزار آلات صنعتی

وب سایت: مشاهده وب سایت


اطلاعات تماس

برای مشاهده شماره تماس کلیک کنید 09021389874 ارسال ایمیل

توضیحات

بوشن چیست؟

بوشن یکی از انواع اتصالات فشار قوی است که کاربرد فراوانی در صنایع مختلف دارد. وظیفه‌ی این قطعه، اتصال دو لوله به یکدیگر در مسیر لوله‌کشی می‌باشد. در حالت کلی، لوله‌ها در یک لوله‌کشی را می‌توان با عملیات جوشکاری، کنار هم نگه داشت. جوشکاری نیز گزینه‌ی خوبی است اما یکی از عیب‌های آن این است که اگر مشکلی پیش آید، تعویض و تعمیر لوله بسیار دشوار خواهد بود. بوشن این مشکل را برطرف کرده است. با به کار گیری بوشن برای اتصال لوله‌ها، در صورت نیاز، عملیات تعویض به آسانی قابل انجام خواهد بود.

شکل ظاهری بوشن قطعه‌ای به فرم استوانه است که در دو طرف از قسمت داخلی رزوه ایجاد شده است. رزوه‌هایی که روی بوشن ایجاد می‌شوند باید گام‌هایی برابر با گام‌های روی لوله داشته باشند تا به خوبی در هم چفت شوند. در صورتی که لوله و بوشن به خوبی رزوه کاری نشوند، در هم خوب چفت نشده و امکان نفوذ و درز سیالات درون شبکه به بیرون وجود دارد که باعث خسارت مالی و جانی غیر قابل جبران و آسیب خواهد شد.

اتصالات فشار قوی – در تولید بوشن به غیر از دقت در رزوه، باید توجه داشت که از لوله‌های بدون درز استفاده شود. می‌دانیم که لوله‌های فلزی به دو صورت تولید می‌شوند:

  • لوله‌های بدون درز
  • لوله‌های درزدار

در لوله‌های درزدار، یک ورق داریم که به فرم لوله شکل گرفته و دو سر آن به هم متصل شده است. اگر این اتصال به قدر کافی محکم نباشد، امکان نشتی سیال از محل درز و هم‌چنین شکستگی لوله از آن ناحیه وجود دارد. از آن‌جایی که با توجه به کاربرد بوشن (فشار قوی) احتمال نشتی و شکستگی در لوله درزدار وجود دارد، باید از نوع بدون درز استفاده شود.

بوشن استیل

اتصالات فشار قوی – استیل آلیاژی از فولاد است که در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارد. از فلز استیل در مواردی که شرایط رطوبتی است، استفاده می‌شود. بوشن ساخته شده از جنس فلز استیل نیز مقاومت خوبی در برابر زنگ زدگی و خوردگی خواهد داشت.


تبلیغات

چیزی برای فروش دارید؟

همینجا به صورت رایگان آگهی کنید

افزودن آگهی شما

Presets