دوره بازرسی جوش طراحی سایت

0 تومان

لوله های مانیسمان(بدون درز)استنلس استیل وفولادی

آگهی‌دهنده: شناسه آگهی: 110368

20 شهریور 1400 16:51 تهران -- تهران
لوله مانیسمان(بدون درز)یا Seamless Pipe چیست؟نوعی لوله فلزی از جنس کربن استیل (فولادی)، استنلس استیل...

تعداد بازدید: 228

دسته بندی: ابزار آلات صنعتی

وب سایت: مشاهده وب سایت


اطلاعات تماس

برای مشاهده شماره تماس کلیک کنید 09021389874 ارسال ایمیل

توضیحات

لوله مانیسمان(بدون درز)یا Seamless Pipe چیست؟

نوعی لوله فلزی از جنس کربن استیل (فولادی)، استنلس استیل (فولاد ضد زنگ) یا فولاد آلیاژی است که در فرایند تولید به زبان ساده شمش برش دهی، گرمادهی و حالت دهی (میله ای) میشود سپس به وسیله سمبه ای حفره ای درون میله ی سرخ شده از حرارت میشود تا لوله بدون درز حاصل گردد. تکنولوژی تولید لوله بدون درز در سال 1886 توسط فردی به نام مانیسمان و همکارش در آلمان به وجود آمد، از اولین کاربردهای لوله بدون درز که امروز در بازار به لوله مانیسمان نیز شناخته میشود در بخش اکتشاف و حفاری میتوان نام برد.

لوله مانیسمان یا بدون درز با حرارت دادن یک شمش فولادی و سپس خالی کردن آن با یک سوراخ کننده گلوله ای شکل تولید می شود که فولاد روی آن کشیده شده است. به دنبال آن گرد کردن و شکل دهی برای تولید در ابعاد مورد نظر انجام می شود. محصول نهایی لوله مانیسمان به صورت هیدرواستاتیک تست شده ، بازرسی می شود و در صورت لزوم پوشش داده می شود.

مهمترین کاربرد لوله مانیسمان درصنعت نفت وگازاست.پس ازآن صنایع دریایی درکشتی سازی ودیگ های بخار از لوله مانیسمان بهره می برد.

مزیت اصلی لوله بدون درز یا مانیسمان نسبت به انواع لوله درز دار میتوان به مقاومت بیشتر آن به نشتی و خوردگی ونهایتا طول عمر بیشتر عملیاتی آن اشاره کرد.

3 نکته ی مهم در رابطه با لوله مانیسمان(بدون درز)

1-لوله مانیسمان به علت ویژگی فراوانی که دارد بزرگترین سهم را در بازار لوله دراختیار دارد.

2-یکی از پرمصرف ترین صنایع در زمینه لوله مانیسمان صنعت دریایی است که تخمین زده می شود سالانه 450میلیون تن لوله مانیسمان در این بخش مصرف می شود.

3-یکی از حساس ترین استفاده های لوله مانیسمان در زمینه انتقال هیدروژن بوده که به دلیل نشتی صفر و تحمل و مقاومت بسیار بالا از آن دراین بخش هم استفاده می شود.

لوله های مانیسمان در انواع رده ها تولید میشود که عبارتند از رده 40،80،160.تمام این رده ها دراندازه های 6و12متری تولید می شوند.هر چه رده لوله بالاتر باشد لوله سنگین تر است و فشار بیشتری را تحمل می کند همچنین قطر بیشتری خواهد داشت.


تبلیغات

چیزی برای فروش دارید؟

همینجا به صورت رایگان آگهی کنید

افزودن آگهی شما

Presets