دوره بازرسی جوش طراحی سایت

0 تومان

کتاب مدیریت امنیت در اماکن و رویدادهای ورزشی

آگهی‌دهنده: شناسه آگهی: 77047

01 مرداد 1401 11:57 آذربایجان شرقی -- تبريز
  «وطني که امنیت و شادي در آن نیست، خیري در آن نیست» پیامبر اکرم(ص) امروزه فعاليت هاي ورزشي و...

تعداد بازدید: 644

دسته بندی: کتاب


اطلاعات تماس

برای مشاهده شماره تماس کلیک کنید ارسال ایمیل

توضیحات

 

«وطني که امنیت و شادي در آن نیست، خیري در آن نیست» پیامبر اکرم(ص)

امروزه فعاليت هاي ورزشي و تفريحي جزء لاينفك زندگي محسوب مي شود و ورزش در جوامع مدرن امروزي به عنوان يكي از رايج ترين ابزار و وسايل تفريحي به شمار مي ورد. همه روزه تعداد افراد زیادی برای ورزش کردن، تماشا کردن و لذت بردن از رویدادهای مختلف ورزشی به اماکن ورزشی مراجعه می کنند. یکی از الزامات آن، تامین امنیت کاربران ورزشی است. مناسب سازي و اعمال برخي از تمهيدات امنیتی و تامین امنیت این مکان ها به عهده مدیران اماکن ورزشی است که با کمک و همکاری نهادهای مختلف خارج از آن، این امر حاصل می شود.

هدف از نگارش اين كتاب آشنایی با مدیریت امنیت در اماكن و رویدادهاي ورزشي است، به نحوي كه کاربران ورزشی بتوانند به دور از هر گونه تهدید و ترس از امكانات ورزشي بهره مند شوند.

امنيت در اماكن ورزشي و برقراري نظم و انضباط در استاديوم ها هنگام برگزاري مسابقات، يكي از مهمترين دغدغه هاي مديران ورزشي است. اماکن ورزشی عبارت است از فضاي روباز يا سرپوشيده كه داراي محدوده مشخصي و براي انجام حداقل يك فعاليت ورزشي اختصاص يافته است. رویداد ورزشی به یک یا چند فعالیت سازمان‌یافته اطلاق می شود که در محدوه زمانی خاص ( روز ، هفته، ماه و یا حتی در طول سال) و در مکان خاص و با هدف از پیش تعیین شده ورزشی انجام می‌پذیرد.

امنیت ورزشی، يكي از نيازهاي اساسي در محیط های ورزشی و به معنی رهايي از ترس، خطر و احساس دوري از هرگونه تهدید (ترور، اوباشگری، سرقت و ...) و فراغت از هرگونه تهدید و تعرض به جان، مال، حقوق و آزادی های مشروع و قانونی کلیه مخاطبان، کاربران، مشتریان و ذی نفعان (شامل ورزشکاران، تماشاگران، مقامات، حامیان مالی، داوطلبان، مدیران، کارکنان و ...) در اماکن ورزشی و یا در جریان رویدادهای ورزشی است. از لحاظ کمی می توان ناامنی را بر پایه میزان یا تعداد خشونت ها، تعداد مکان های وقوع جرم، ماهیت، جنسیت و سن افراد قربانی محاسبه نمود.امنیت اماکن ورزشی به روش ها و تکنیک هایی اشاره دارد که جهت حفاظت از اماکن ورزشی و در معنایی وسیع‌تر رویدادهای ورزشی، از دسترس تبهکاران و تروریست ها مورد استفاده قرار می گیرند.

در این کتاب، مخاطبان با نحوه مدیریت امنیت در اماکن و رویدادهای ورزشی آشنا می گردید. روش تدریس آن به صورت نظری است. بازدید از اماکن ورزشی با موازین امنیتی استاندارد و نقد و بررسی آن می تواند در آشنایی و یادگیری مطالب این کتاب، موثر باشد.

کتاب حاضر در 8 فصل تدوین شده است. در فصل 1 مقدمه ای در مورد امنیت اماکن و رویدادهای ورزشی آمده است. فصل 2 در مورد امنیت و تروریسم، فصل 3 در مورد امنیت و وندالیسم و هیولیگانیسم، فصل 4 در باره مدیریت امنیت، برنامه ریزی، سازماندهی امنیت، سامانه فرماندهی حادثه، رهبری در استقرار امنیت، فصل 5 در مورد تامین امنیت از طریق طراحی و ساخت کالبدی و فضایی، و پدافند غیرعامل، فصل 6 مدیریت ریسک و بحران، فصل 7 مدیریت امنیت فیزیکی، حفاظت فیزیکی، مدیریت ترافیک و پارکینگ، مدیریت تردد و دسترسی، مدیریت جمعیت، مدیریت تخلیه اضطراری،فصل 8 در مورد امنیت پایدار است.

مدیران سازمان های ورزشی می توانند با مطالعه و بررسی وضعیت موجود اماکن و رویدادهای ورزشی و مطابقت آن با مطالب فصل های این کتاب، اطلاعات خود را به روز رسانی کرده و از آن در زمینه مدیریت امنیت اماکن و رویدادهای ورزشی بهره بگیرند. البته بديهي است که اين کتاب خالي از اشکال نيست. از اين رو از تمامي صاحب نظران صميمانه تقاضا دارم، جهت بهبود کیفیت و غنی سازی کتاب، راهنمايي هاي ارزشمند خود را ارائه دهند تا در بازنگری و چاپ بعدی، اصلاح گردد.

معصومی([email protected])

 

 


تبلیغات

چیزی برای فروش دارید؟

همینجا به صورت رایگان آگهی کنید

افزودن آگهی شما

Presets