دوره بازرسی جوش طراحی سایت

0 تومان

رایج ترین روشهای بازاریابی دیجیتال برای سال 1396

آگهی‌دهنده: شناسه آگهی: 64255

01 مرداد 1401 11:44 تهران -- تهران
تو این مقاله میخواهیم به طول کامل و مفصل تمام روشهای بازاریابی دیجیتال رو که امسال مد شده بررسی کنیم...

تعداد بازدید: 413

دسته بندی: طراحی سایت

وب سایت: مشاهده وب سایت


اطلاعات تماس

برای مشاهده شماره تماس کلیک کنید 22082258 ارسال ایمیل

توضیحات

تو این مقاله میخواهیم به طول کامل و مفصل تمام روشهای بازاریابی دیجیتال رو که امسال مد شده بررسی کنیم. لازم به ذکره که این فهرست، نظر شخصی بنده نیست و بر اساس رتبه ای که بازاریاب های مختلف سراسر جهان به روشهای مختلف بازاریابی داده اند مرتب شده.

این تحقیق توسط سایت smartinsights.com انجام شده، به این ترتیب که نظر خواننده هاشون رو در مورد مهمترین روشهای بازاریابی پرسیدند. سوالی که از خواننده ها پرسیده شده اینه:
"یکی از روشهای بازاریابی رو که فکر میکنید امسال بیشترین سود رو به کسب و کار شما در جذب کاربر و فروش بیشتر میرسونه انتخاب کنید (یا اگر بازاریاب هستید، روشی رو که فکر میکنید به مشتریهاتون سود میرسونه نام ببرید)."
جواب این سوال تشریحی بود و گزینه ای براش نوشته نشده بود، به همین دلیل رنج جوابهای داده شده خیلی وسعت داشت. دقت داشته باشید روشهایی که در جواب به این سوال داده شده، شاید لزوما بیشترین جذب کاربر و مشتری رو به همراه نداشته باشند، ولی استفاده از اونها در سال 1396 در بین صنایع و شرکتها رواج بیشتری پیدا کرده. 
ما تو این مقاله روشهایی رو که در پاسخ به سوال بالا انتخاب شده اند به ترتیب فراوانی از بیشترین به کمترین مرتب کردیم و هر کدوم رو توضیح دادیم تا اگر با روشی آشنایی نداشتید براتون مبهم نمونه. چون بعضی از اسامی به خوبی گویای نوع روش نیستند و اگر کسی تو حوزه بازاریابی تخصص نداشته باشه شاید متوجه مفهومش نشه. مثلا "داده بزرگ" مشخص نیست دقیقا چه نوع داده ای هست، ولی وقتی ما بگیم منظور تحلیل های پیش بینی کننده است و تکنیک های بخصوصی براش وجود داره، بهتر میتونید متوجه بشید که چرا این اصطلاح باید در رتبه دوم قرار بگیره. حالا به فهرست زیر که به ترتیب از رایج ترین روش بازاریابی نوشته شده دقت کنید:
بازاریابی محتوا – 20/3 درصد – شامل شناخت مشتری و بازار و تحلیل های پیش بینی کننده
داده بزرگ – 20/2 درصد – حوزه مربوط به برند یا بازاریابی عمودی 
اتوماسیون بازاریابی – 10/3 درصد – CRM ، بازاریابی ایمیل رفتاری و وب شخصی
بازاریابی موبایل – 9/2 درصد – تبلیغات موبایلی، توسعه سایت و اپلیکیشن
بازاریابی شبکه های اجتماعی – 8/8 درصد - حفظ مشتری روی شبکه های اجتماعی و CRM اجتماعی 
بهینه سازی نرخ تبدیل به مشتری – 5/9 درصد – بهبود تجربه کاربری وب سایت
اینترنت – 5/4 درصد – اپلیکیشن های بازاریابی
بهینه سازی موتور جستجو – 4/1 درصد – سئو یا جستجوی طبیعی
لوازم الکترونیک پوشیدنی – 3/4 درصد
تبلیغات کلیکی – 3/3 درصد – گوگل ادوردز
روابط اجتماعی آنلاین – 2/7 درصد – مخاطب مؤثر
ارتباطات – 2/6 درصد 
نمایش – 1/6 درصد – بنر، تبلیغات روی شبکه های اجتماعی
شراکت – 1/5 درصد – بازاریابی از طریق پیوستن به دیگران یا شرکت با آنها
سایر – 0/9 درصد
دارکوب قبلا در مورد ابزار بازاریابی مقاله ای نوشته که توصیه میکنم اگه میخواهید دیدی کلی در مورد بازاریابی دیجیتال داشته باشید حتما مطالعه اش کنید. بعضی از روشهای بازاریابی هم که در بالا ذکر کردیم لینک شده که میتونید با کلیک روی اونها به مقاله ای که در موردشون نوشته شده منتقل بشید و اطلاعات بیشتری در اون زمینه ها کسب کنید. 
حالا اجازه بدید با تکنولوژی و تاکتیک های بازاریابی که برای هر کدوم از روشهای بالا وجود داره آشنا بشیم:

روشهای بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا طی سه سال اخیر جزء یکی از سه روش بازاریابی مهمتر شناخته شده. به همین خاطر مقالات زیادی در این زمینه در سایتهای مختلف و از جمله سایت دارکوب نوشته شده که میتونید به اونها مراجعه کنید. 
طبق تحقیقی که توسط HubSpot صورت گرفته، خیلی از صنایع دارن از یه روش استراتژیک برای تولید محتواشون استفاده میکنند و انتظار میره امسال هم این رویه رو به رشد باشه. و چون هزینه ها و رقابت در بازاریابی محتوا افزایش یافته، انتظار میره امسال تمرکزی بیشتری روی اندازه گیری برگشت سرمایه حاصل از بازاریابی محتوا باشه.
اگه دقت کنید میتونید نمونه های زیادی از اپلیکیشن های تعاملی بازاریابی ببینید.

داده بزرگ

همونطور که پیشتر توضیح دادیم، اپلیکیشن های بازاریابی داده بزرگ شامل درک و شناخت بازار و مشتری و تحلیل های پیش بینی گرانه است.
به کمک تحلیل های پیش بینی کننده میشه فروش حاصل از بازاریابی ایمیلی و وب سایت ها رو افزایش داد.

اتوماسیون بازاریابی (شامل CRM ، بازاریابی ایمیل رفتاری و وب شخصی)

اتوماسیون بازاریابی هم مثل بازاریابی محتوا طی پنج سال گذشته جزو سه روش بازاریابی رایج شناخته شده. اتوماسیون خیلی از صنایع هنوز نیاز به بهبود داره.
سوال اکثر مردم در زمینه اتوماسیون بازاریابی اینه که از کجا شروع کنند و چطوری به مرحله بعد برن. ما تو مشاوره های بازاریابیمون به این سوالات جواب میدیم و معمولا وقتی آموزشهای لازم رو به مشتریهامون میدیم، شاهد رشد جذب مشتریشون هستیم و میبینیم که خیلی خوب میتونند به کمک تحلیل های پیش بینی گرانه بهترین محتوا رو ارائه بدن.

بازاریابی موبایلی (تبلیغات موبایلی، توسعه سایت و اپلیکیشن)

سه سال پیش موبایل اول بود اما از وقتی اکثر شرکتها برای وب و قالب ایمیلهاشون از طراحی ریسپانسیو استفاده کردند، نیاز به بازاریابی موبایلی کمتر شد یا حداقل فرصتهای رشد در این زمینه کاهش پیدا کرد. 
تحقیقات نشون میدن نرخ تبدیل مشتری از گوشی های هوشمند به مقدار قابل ملاحظه ای کمه و در نتیجه صنایع بیشتر باید روی این زمینه کار کنند، اما احتمالش هست که همیشه این نرخ کمتر از دسکتاپ باقی بمونه.
موبایل اثر زیادی هم روی بازاریابی سرچ داره. چون گوگل به طرز مبهمی داره روش اول موبایلش رو دنبال میکنه، که البته از نظر من این روش گمراه کننده ای هست، چون در واقعی خیلی از کاربرهای وب هنوز از لپتاپ و کامپیوتر و تبلت استفاده میکنند و با طراحی های ریسپانسیو این خطر وجود داره که نرخ تبدیل به مشتری روی نمایشگرهای با رزولوشن بالا افت کنه. از طرفی شرکتهای پیشرو به طراحی تطبیقی روی آوردند که میتونه محتوای مرتبط تر و درخواست برای اقدام های بیشتری رو به کاربرها ارائه بده و زمان بارگذاری سایت رو پایین بیاره.
اگه به سفر مشتری روی سایت نگاهی بیندازیم باز هم به این نتیجه میرسیم که روش اول موبایل گمراه کننده است چون معمولا دستگاه های مختلفی در قسمتهای متفاوتی درگیرند. بنابراین بهتره با این استراتژی به عنوان بخشی از یک روش چند پلتفرمی یا چند کانالی برخورد بشه.

5- بازاریابی شبکه های اجتماعی شامل CRM اجتماعی و حفظ مشتری اجتماعی

وقتی تو جلسات و سخنرانی ها با همکارهام صحبت میکنم میبینم به لطف دسترسی بالای این شبکه های اجتماعی و امکانات زیادی که برای درگیر کردن مخاطبان در اختیار میذارن هنوز هم توجه زیادی به این شبکه ها میشه.
تحقیقاتی که در مورد شبکه های اجتماعی انجام شده نشون میده که هنوز هم رشد استفاده از این شبکه ها ادامه داره اما در عین حال محبوبیت بعضی از شبکه ها در بعضی کشورها کم شده. مثلا تو کشور ما توئیتر و فیسبوک دارن محبوبیت خودشونو از دست میدن و جاشونو به تلگرام و اینستاگرام میدن.
معمولا تغییر گرایشها در بازاریابی شبکه های اجتماعی توسط تلاشهای شبکه های اجتماعی صورت میگیره تا جایی که گاهی اوقات با سیاستهاشون کاری میکنند که صنایع برای اینکه از دور رقابت حذف نشن مجبورند در بازیشون شرکت کنند. شبکه های اجتماعی همچنان سعی میکنند در اهداف و بازاریابیشون نوآوری بوجود بیارند.

6- بهینه سازی نرخ تبدیل / بهبود تجربه کاربری وب سایت

وقتی من این روش رو اتخاذ کردم، شاهد رشد بی نظری تو کارم بودم. محبوبیت این روش الآن نسبت به سالهای قبل بیشتر هم شده، اما من تعجب میکنم چرا بعضی از صنایع بهش بی توجهی میکنند و این فرصت استثنایی برای جذب مشتری رو ندید میگیرند.
این در حالیه که فروشندگانی که آمار میزان فروششون رو به صورت چارت اندازه میگیرند، با به کارگیری این روش بازاریابی شاهد رشد قابل ملاحظه ای در میزای فروششون نسبت به رقبا بوده اند.

7- اپلیکیشن های اینترنتی

اپلیکیشن های بازاریابی اینترنتی یکی از مهمترین فناوری های بازاریابی طی 2-3 سال اخیر بوده که بیشتر به دید فروشنده های وسایل الکترونیکی میخوره، اما با این وجود میبینیم که رتبه بالایی از محبوبیت رو در بین روشهای بازاریابی کسب کرده. 
انتظار میره تا سه سال دیگه تعداد دستگاههای متصل به 75 میلیارد برسه، یعنی این تعداد آدم با این دستگاه ها میتونن با هم دیگه صحبت کنند. این حجم وسیع داده های به اشتراک گذاشته شده میتونه روش زندگی ما رو دستخوش تغییر کنه.

8- بهینه سازی موتور جستجو (سئو یا سرچ طبیعی)

روشهای سئو بازاریابی موبایل (درباره فهرست بندی موبایلی و AMP ) بالاخص امسال مورد توجه ویژه آگهی های گوگل قرار گرفته اند. از وقتی گوگل توی اخبارش از AMPها صحبت کرد، شاهد رشد ترافیک گوشیهای هوشمند بودیم.AMP بیشتر مورد توجه توسعه دهنده های سایت قرار گرفته ولی به عقیده من برای وبلاگ نویسهای فعال هم میتونه مفید باشه. 
ما تو پست های دیگمون در مورد AMP توضیح دادیم:

9- دستگاه های پوشیدنی

منظور از وسیله های پوشیدنی چیزهایی مثل عینک گوگل و ساعت های اپل اند که به بدن وصل میشن و طی سالهای اخیر مصرف کننده های زیادی رو به خودشون جلب کردند.

10- بازاریابی سرچ پولی

از بین تبلیغات کلیکی، گوگل ادوردز مهمترینشون هست و حالا هم که روش اول-موبایل رو اتخاذ کرده و حسابی به نفع کاربرهای موبایل شده.

11- روابط اجتماعی آنلاین

امروزه روابط اجتماعی آنلاین با بازاریابی محتوا، سئو و شبکه های اجتماعی گره خورده (یا باید اینطور باشه). اما با وجود اهمیت این موارد نتونسته به اندازه اونها رتبه بگیره.

12- اجتماعات

حوزه های مرتبط با برند یا اجتماعات عمودی رو شامل میشه.

13- تبلیغات نمایشی

شامل بنر، انتشارات، شبکه های اجتماعی میشه که باید با برنامه ریزی و هدف گذاری صورت بگیره.

14- شراکت

یکی از جنبه های بازاریابی دیجیتال که نادیده گرفته شده، نمیدونم، شاید جذاب نبوده!

سایر روشها

روشهای دیگه ای که ذکر شده عبارتند از:
بازاریابی مبتنی بر حساب کاربری (ABM) – این روش به درد بازاریابهای B2B میخوره که حسابهای بزرگ رو هدف میگیرند.
دیجیتال خارج از خانه – یه روش جالب برای یه تکنیک درجه یک
حمایت و بازخورد کارمندها – دیدن جنبه های بازاریابی داخلی میتونه جالب باشه به خصوص وقتی ببینیم باعث رشد اصلی میشه.
یادگیری ماشین – منظور ماشینهایی هستند که با بکارگیری هوش مصنوعی توانایی یادگیری دارند.
بکارگیری کانالهای چندگانه یا تکی – هر دو خوبه و به ما یادآوری میکنه که گاهی میتونیم چند تا از این روشها رو در کنار هم استفاده کنیم طوری که هر روش بتونه دیگری رو ساپورت کنه که این قضیه خیلی مهمه. خیلی ها برای اینکه بدونن کدوم روشها برای اینکه با هم بکار برن مناسبند احتیاج به مشاوره دارند.

تماس با ما:

تهران، سعادت آباد، سرو غربی، کوچه آریا، پلاک 4، واحد 7

22083926 - 22085386 - 22082258

http://sitedesign.joomir.com


کلمات کلیدی:

تبلیغات

چیزی برای فروش دارید؟

همینجا به صورت رایگان آگهی کنید

افزودن آگهی شما

Presets