دوره بازرسی جوش طراحی سایت

0 تومان

آسیب های پزشکی در باربری

آگهی‌دهنده: شناسه آگهی: 58026

01 مرداد 1401 10:28 تهران -- تهران
این مقاله به رایج ترین آسیب های حمل و نقل می پردازد و شامل راهنمایی برای جلوگیری از صدمات ناشی از فش...

تعداد بازدید: 461

دسته بندی: لوازم سفر

وب سایت: مشاهده وب سایت


اطلاعات تماس

برای مشاهده شماره تماس کلیک کنید 09128913952 ارسال ایمیل

توضیحات

این مقاله به رایج ترین آسیب های حمل و نقل می پردازد و شامل راهنمایی برای جلوگیری از صدمات ناشی از فشار، رگ به رگ شدن و یا فعالیت بیش از حد، سقوط از ارتفاع و یا اصابت است و کارگران حمل و نقل را در برابر صدمات و حوادث ناشی از وسیله نقلیه  راهنمایی می کند.
سقوط از ارتفاع و سقوط  در شرایط مشابه موجب صدمات مکرر و پرهزینه در صنعت حمل و نقل در طول دوره زمانی شده است.
عدم آگاهی افراد از نحوه صحیح جابه جایی وسایل و بی توجهی به وضعیت سلامت جسمانی خود یکی از مهم ترین علل آسیب دیدگی های جسمی در حوزه نقل و انتقالات است. افراد با بی توجهی به امور ساده‌ای که می تواند به آنها کمک کند تا از دردهای مزمن جسمی در طول دوران اسباب کشی دور باشند، باعث ایجاد عوارض طولانی مدت ناشی از باربری در بدن خود می شوند.

 

در حالی که با رعایت نکات ایمنی می توانند از آسیب های جدی که بر بدن آنها تحمیل می شود جلوگیری کنند. آسیب های اصلی که در طول مدت حمل و نقل و جا به جایی به کارگران حمل بار و حتی به افرادی که خودشان مشخصا کار جابه جایی را بدون کمک گرفتن از شرکت های باربری انجام می دهند وارد می‌شوند به ۶ دسته اصلی تقسیم می شوند و به شرح زیر هستند.

۱- فشار یا رگ به رگ شدن و یا فشار خیلی زیاد به عضلات
آسیب به عنوان “فشار و یا رگ به رگ شدن” زمانی اتفاق می افتد که به کارگر فشار بیش از حد و یا ضربه ای وارد شود یا اعضای بدن او مانند اعصاب، تاندون ها، عضلات، که از ساختار بدن حمایت می‌کنند تحت تاثیر اضافه کاری قرار گیرند و واکنش نشان دهند.

۲- سقوط از ارتفاع
سقوط از ارتفاع به پرتاب شدن کارگران حمل بار در حین کار از یک سطح بالاتر به سطح پایین تر گفته می شود.

۳- سقوط از سطح
سقوط از سطح نتیجه پرتاب شدن کارگر از سطحی است که در آن، مشغول کار کردن است.

۴- ضربه
این آسیب نتیجه برخورد و ایجاد ضربه ای بین یک شی و کارگر است. در هنگام رخ دادن ضربه، شی یا کارگر می توانند در حال حرکت یا ثابت باشند.

۵- آسیب های مرتبط به خودرو
آسیب های مرتبط به خودرو شامل  برخوردها و یا اتفاقات غیر منتظره ای می شود که برای یک خودرو در حین انجام عملیات عادی رخ می دهد.

۶- موارد دیگر
شامل همه مواردی می شود که در طبقه بندی بالا وجود ندارد.
به طور کلی آسیب های دیگر بیشتر به عنوان “حرکت بدن” شناخته شده است. صدماتی که ناشی از بلند کردن، هل دادن یا کشیدن بیش از حد سخت بر روی اشیاء اتفاق می افتد.
از آنجایی که فشار، رگ به رگ شدن و یا آسیب دیدگی بیش از حد، تا حد زیادی شایع ترین آسیب در میان آسیب های باربری است، جهت رفع این مشکل راه حل‌هایی عنوان شده است که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم.

راه حل مشکل فشار بر روی عضلات و رگ به رگ شدن :
راه حلی که در این نوع آسیب دیدگی ها به افراد پیشنهاد می‌شود استراحت های کوتاه مدت در طول روز جهت رفع خستگی است. همچنین پیشنهاد می‌شود از بلند کردن جعبه های سنگین به طور ناگهانی خودداری شود. بهتر است برای بلند کردن کارتن های سنگین و بزرگ از کمک افراد دیگر نیز بهره ببرید و به تنهایی اقدام به بلند کردن جعبه های سنگین نکنید. فاصله میان جعبه و بدن خود را کم کنید تا برای بلند کردن آن مجبور به صرف انرژی زیاد نباشید.  برای بلند کردن جعبه ها ابتدا به طور کامل بر روی زانوهای خود خم شوید و سپس کارتن را از دو طرف آن به کمک دست ها بلند کنید. اگر احساس کردید وزن کارتن زیاد است و به سختی می توانید وزنش را تحمل کنید حتما در اولین فرصت پیش آمده آن را زمین بگذارید و از نیروهای حمل بار کمک بگیرید. در برخی موارد می‌توان برای انتقال از روش هل دادن استفاده کرد تا فشار کمتری به عضلات وارد شود.

تلفن های دفترغرب و مرکز:

۰۲۱۴۴۳۶۳۵۳۸

۰۲۱۴۴۳۶۳۵۳۹

دفتر شمال : ۲۲۸۹۹۶۰۸

انتقادات و پیشنهادات از طریق ایمیل و همراه

همراه:

۰۹۱۲۸۹۱۳۹۵۲

 

http://saribartehran.ir


کلمات کلیدی:

تبلیغات

چیزی برای فروش دارید؟

همینجا به صورت رایگان آگهی کنید

افزودن آگهی شما

Presets