دوره بازرسی جوش طراحی سایت

0 تومان

رنگ روغنی-رنگ روغنی روشان فام

آگهی‌دهنده: شناسه آگهی: 107371

06 اردیبهشت 1400 00:48 خراسان رضوی -- مشهد
رنگ های روغنی معمولی خانگی، قدیمی ترین شکل رنگ های مدرن هستند که رزین مورد استفاده در آن ها از نوعی...

تعداد بازدید: 225

دسته بندی: سایر مشاغل

وب سایت: مشاهده وب سایت


اطلاعات تماس

برای مشاهده شماره تماس کلیک کنید 09153119207 ارسال ایمیل

توضیحات

رنگ های روغنی معمولی خانگی، قدیمی ترین شکل رنگ های مدرن هستند که رزین مورد استفاده در آن ها از نوعی روغن گیاهی حاصل می شود، که از دانه کتان یا سویا به دست می آید. رنگ های روغنی اغلب به رنگ های «پایه حلال» یا «آلکیدی» گفته می شوند. رنگ های آلکیدی نوادگان مدرن رنگ های روغنی هستند که به جای رنگدانه معلق در روغن، از یک رزین آلکیدی حل شده در یک رقیق کننده تشکیل می شوند. در حقیقت رنگ های آلکید بر پایه رزین های آلکیدی (روغن های مشتق شده از گیاهان) ساخته شده اند. اما به طور کلی می توان گفت که بیشتر رنگ های روغنی که از نظر تجاری در دسترس هستند با رنگدانه (پیگمنت) معلق در محلول یک رزین آلکیدی و یک حلال مبتنی بر نفت ساخته می شوند. در اکثر رنگ های آلکیدی، از رقیق کننده هایی که شامل یک حلال شیمیایی مانند الکل است استفاده می شود. هدف از افزودن این رقیق کننده ها، بهبود بافت رنگ و کاربرد آسان تر آن است. این رنگ ها حاوی سطح بسیار بالایی از ترکیبات ارگانیک فرار (VOC) هستند که باعث می شود بوی رنگ بسیار قابل توجه باشد. بنابراین در طی فرآیند پیاده سازی این رنگ ها، استفاده از تهویه مناسب لازم است تا نقاشان از بوی ساطع شده از رنگ در امان باشند.

امروزه آلکیدها به عنوان مهم ترین و پرکاربردترین رزین ها در زمینه پوشش سطوح شناخته می شوند. این رزین ها از جنبه های متفاوتی مورد توجه قرار گرفته اند که از میان آن ها می توان به تطبیق پذیری در فرمول ها و برنامه ها، قیمت پایین و دوام اشاره نمود. بنابراین رزین های آلکیدی به خوبی می توانند در زمینه های مختلف در فرمولاسیون های مبتنی بر حلال به کار گرفته شوند. سطح براق و مقاومت که توسط رنگ های روغنی روی سطح ایجاد می شود باعث شده است تا این رنگ در سطوح مختلف از جمله کابینت ها، مبلمان، درها، کف، کفپوش، دیوارپوش های تجاری، قالب سازی و سایر سطوح داخلی و خارجی به کار گرفته شده و به یک انتخاب محبوب تبدیل شود.

تجربه نشان داده است که نقاشان حرفه ای معمولا رنگ های روغنی را برای پروژه های خود انتخاب می کنند زیرا به این رنگ ها به خوبی به اکثر سطوح می چسبند و برای پوشاندن سطوح ناهموار کوچک بسیار مناسبند. هم چنین هنگام استفاده از این رنگ ها، اثر حرکت قلم مو یا غلتک روی سطح مورد نظر باقی نمی ماند. اما دو نکته مهم در استفاده از این رنگ­ها این است که باید رنگ­های روغنی را مرتب هم زد، زیرا روغن در این نوع رنگ­ها به سرعت از هم جدا می شود. هم­چنین باید از قلم مو یا غلتکی استفاده کرد که به طور خاص برای این رنگ­ها طراحی شده­اند. زیرا تمیز کردن قلم مو­های رنگی نیاز به مواد شیمیایی مانند تینر دارد.

 

مزایا و معایب رنگ های روغنی

معمولا نقاشان حرفه­ای برای کار خود از رنگ­های روغنی استفاده می­کنند که دوام و مقاومت بیشتری در برابر آب دارد. رنگ­های روغنی، نفوذ سطحی و همچنین چسبندگی بهتری نسبت به سایر رنگ­ها دارند. سطح براق رنگ های روغنی باعث می شود تا سطوح مقاومی در برابر لکه داشته باشند و تمیز کردن رنگ را آسان تر کنند و همین امر باعث می­شود که  برای سطوح لکه ­دار، گره­های چوب و فلزاتی که زنگ زدگی دارند انتخاب خوبی باشند. این نوع رنگ­ها ماندگاری طولانی دارند و بدون مشاهده علائمی از سایش یا آسیب می­توانند در بازه زمانی طولانی دیوارهای خانه را پوشش دهند. در واقع رنگ های روغنی بسیار بادوام و مقاوم در برابر رطوبت هستند و به اندازه کافی سخت هستند تا بتوانند در برابر فرسودگی روزانه مقاومت کنند. از رنگ های روغنی به طور گسترده برای مناطقی که در خانه پر رفت و آمد هستند مانند راهروها و اتاق بازی برای کودکان استفاده می شود.(شایان ذکر است رنگ های روغنی تولید شده در ایران به دلیل دارا نبودن فناوری های زیست محیطی و عدم استفاده از حلال های نفتی چندان مناسب سلامتی کودکان نیستند،مطلب گفته شده تنها نشان دهنده دوام این رنگ ها در برابر فرسودگی و سایش است،شرکت آیسافام با تحقیقات گسترده ای که در این زمینه انجام میدهد برآن است که تا در آینده ای نزدیک رنگ های روغنی پایه آب را روانه بازار کند تا فقدان این رنگ ها را در بازار ایران جبران کرده و سلامتی را برای مشتریان خود به ارمغان بیاورد.) هم چنین آن ها گزینه های خوبی برای حمام، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و همچنین کابینت و مبلمان هستند. در واقع می توان گفت که ترجیح دادن رنگ های ضد آب در این مناطق که دائما در معرض آب و رطوبت هستند ، این اطمینان را برای مصرف کننده فراهم می کند که رنگ برای مدت طولانی خراب نشود و رنگ آن همانطور که در روز اول بود باقی بماند.

از سوی دیگر سطوح رنگ های روغنی به راحتی لکه دار نمی شوند و در برابر محو شدن در طول زمان مقاومت می کنند. در حقیقت درخشش این رنگ یکنواختی خود را در مدت زمان طولانی حفظ می کند. علاوه بر این از آن جا که این رنگ ها قابلیت پوشانندگی بالایی دارند، می توان سطح مورد نظر را بدون آماده سازی کامل و یا پاک کردن رنگ نقاشی کرد. اما قابل ذکر است که یکی از معایب این رنگ­ها طول زمان لازم برای خشک شدن آن­هاست. زمان خشک شدن این رنگ­ها بسیار طولانی­تر از رنگ­های اکریلیک است. خشک شدن سطحی این رنگ 6 الی 8 ساعت نیاز به زمان دارند اما خشک شدن عمقی آن که زمینه را برای اجرای لایه های بعدی فراهم کند به طور معمول به 24 ساعت زمان نیاز دارد. اگر چه این ویژگی ممکن است جزو معایب این رنگ مطرح شود اما لازم به ذکر است که این فرآیند کند باعث می شود تا علائم قلم مو یا غلتک به طرز چشمگیری کاهش یافته و سطح خوبی را فراهم کند.

برای جمع­بندی مطالب فوق می­توان گفت که مزایا و معایب رنگ روغنی به شرح زیر است.

مزایای استفاده از رنگ روغنی:
  • درخشندگی مناسب
  • مناسب مکان­های با رطوبت بالا
  • پوشانندگی خوب و مسطح
  • ماندگار و بادوام
  • تطبیق پذیری و قابلیت استفاده و پیاده سازی روی سطوح مختلف
  • قابلیت چسبندگی بالا
  • مقاومت در برابر رشد کپک ها
معایب استفاده از رنگ روغنی:
  • انتشار مواد سمی و مضر برای تنفس
  • استفاده و پیاده­سازی سخت
  • قابلیت تمیزشوندگی سخت از روی سطوح
  • نیاز به زمان طولانی برای خشک شدن


تماس با ما

کارخانه: مشهد، شهرک صنعتی چناران، فاز 1، صنعت 9 و 11
دفتر مرکزی: مشهد، بلوار هفت تیر، برج آرمیتاژ، واحد 806
051-46139200-3

موبایل: 09153119207

تلفن: 05146139200


رنگ روغنی دیوارقیمت رنگ روغنیرنگ روغنی برای نقاشیطریقه استفاده رنگ روغنیطرز تهیه رنگ روغنیقیمت رنگ روغنی الوانرنگ روغنی دیجی کالااز بین بردن رنگ روغنی دیوار

تبلیغات

چیزی برای فروش دارید؟

همینجا به صورت رایگان آگهی کنید

افزودن آگهی شما

Presets