دوره بازرسی جوش طراحی سایت

0 تومان

فروش شیرالات تاسیساتی باقیمت مناسب وبا کیفیت درتهران

آگهی‌دهنده: شناسه آگهی: 106604

13 اسفند 1399 16:05 تهران -- اسلام شهر
شیرآلات نقش بسیار مهمی را در پایپینگ و انتقال سیال را ایفا میکنند ، شیرآلات با توجه به سیالی که از...

تعداد بازدید: 322

دسته بندی: لوازم خانگي

وب سایت: مشاهده وب سایت


اطلاعات تماس

برای مشاهده شماره تماس کلیک کنید 09134255648 ارسال ایمیل

توضیحات

شیرآلات نقش بسیار مهمی را در پایپینگ و انتقال سیال را ایفا میکنند ، شیرآلات با توجه به سیالی که از آن عبور میکند و با توجه به محیطی که در آن قرار دارد می تواند آلیاژهای متفاوتی در بدنه و اجزای داخلی خود داشته باشد که عبارتند از :
- شیرآلات چدنی
- شیرآلات برنجی
- شیرآلات فولادی
- شیرآلات استنلس استیل
شیرآلات به صورت عمده در تاسیسات ساختمانی و صنعت مورد استفاده قرار میگیرد که با توجه به کارکرد و اهداف نوع آلیاژ آن ها مشخص می شود . به عنوان مثال در تاسیسات ساختمانی و برای موتورخانه و سیستم آبرسانی اغلب از شیرآلات برنجی و شیرآلات چدنی استفاده می شود و به ندرت از شیرآلات فولادی و استنلس استیل استفاده شود .
به علت نوع سیالی که در موتورخانه و تاسیسات استفاده می شود که همان آب است و با توجه به میزان فشار و دما سیال ، انواع شیرآلات برنجی و شیرآلات چدنی برای این کار کافی می باشد و جوابگوی پروژه می باشد .
مورد بحث ما در این مقاله در مورد شیرآلات تاسیساتی می باشد ، شیرآلات تاسیساتی به صورت عمده به دودسته شیرآلات برنجی و شیرآلات چدنی تقسیم بندی می شوند :

 

انواع شیرآلات تاسیساتی

شیرآلات تاسیساتی برای مصارف متعددی مورد استفاده قرار میگیرند که برای هدایت جریان و ... مورد بهره قرار میگیرند و از این رو با توجه به کاربرد و اهدافی که داریم شیرآلات به صورت زیر دسته بندی می شوند :

1- شیرالات مورد استفاده برای قطع و وصل جریان

شیرآلاتی که برای قطع و وصل جریان سیال مورد استفاده قرار میگیرند دارای انواع مختلفی می باشند که در دسته بندی شیرآلات چدنی شامل شیر فلکه کشویی و شیر پروانه ای می شوند و در دسته بندی شیرآلات برنجی شامل شیر فلکه کشویی می شود ، لازم به ذکر می باشد که دسته بندی برنجی دارای شیر پروانه ای نمی باشد .

2- شیرآلات مورد استفاده جهت تنظیم جریان

گاهی اوقات نیاز می باشد که شیرآلات در حالت نیمه باز – بسته کار کنند که موجب تنظیم فشار و دبی سیال می شود و از این نمی توان شیر فلکه کشویی یا شیر پروانه ای را در حالت نیمه باز استفاده کرد زیرا باعث صدمه دیدن شیرآلات می شوند .برای تنظیم جریان سیال می بایست از شیرهای سوزنی یا شیرآلات کف فلزی استفاده کرد که در هر دو آلیاژ چدنی و برنجی موجود می باشند .

3- شیرآلات مورد استفاده جهت عدم بازگشت جریان

این شیرآلات برای جلوگیری از برگشت جریان مورد استفاده قرار میگیرند . گاهی اوقات و به علت افت فشار سیال این اتفاق رخ می دهد که جریان سیال به طرف عکس مسیر اصلی شروع به حرکت میکند که می تاند باعث آسیب رسیدن به اقلامی از جمله پمپ ها شود .در این صورت با استفاده از شیرهای یکطرفه می توان جلوی برگشت جریان سیال را گرفت و در صورت برگشت جریان ، این شیر بسته خواهد شد و مسیر را قطع می کند . شیرهای یکطرفه در هر دو آلیاژ برنجی و چدنی موجود می باشند که در انواع مختلفی از جمله شیرهای یکطرفه سوزنی و دریچه ایی و ... موجود می باشند .

4- شیرآلات مورد استفاده برای تمیز کردن سیال

سیالات همواره مقداری مواد ناخالص جامد به صورت معلق دارند که با حرکت به سمت اقلام دیگر موجب ایجاد رسوب و گرفتگی و خوردگی خواهد شد و از این رو می بایست این ذرات از سیال جدا شوند و برای این کار می بایست از شیرهای صافی که در هر دو آلیاژ برنجی و چدنی موجود می باشند ، استفاده کرد .

5- شیرآلات مورد استفاده جهت کاستن فشار

گاهی اوقات فشار سیال بسیار بالاتر از حد انتظار می باشد و می بایست این فشار را کاهش داد ، برای این کار می بایست از شیرهای فشارشکن استفاده نمود تا فشار سیال را به میزان دلخواه ما کاهش دهد . هر دو آلیاژ برنجی و چدنی دارای شیر فشارشکن می باشند که با مکانیزم های متفاوتی کار میکنند .

نوع اتصال شیرآلات تاسیساتی

شیرآلات تاسیساتی در دو برند چدنی و برنجی می باشند که نوع اتصال آن ها با یکدیگر متفاوت می باشند و به صورت زیر می باشد :

- شیرآلات چدنی به صورت فلنجدار به سایر اقلام متصل می شوند .

- شیرآلات برنجی دارای رزوه بوده و به صورت پیچی به سایر اقلام متصل می شوند .

سایز شیرآلات تاسیساتی

شیرآلات چدنی در سایزهای 2 اینچ الی 16 اینچ مورد استفاده قرار میگیرد و رایج می باشند و در سایزهای بالاتر نیز قابل سفارش می باشد .
شیرآلات برنجی نیز در سایزهای ½ اینچ الی 6 اینچ موجود می باشند که سایزهای 5 اینچ و 6 اینچ بسیار کم کاربرد می باشند زیرا بستن آن ها بسیار سخت می باشد .

برندهای موجود شیرآلات تاسیساتی

شیرآلات چدنی دارای برندهای :

- میراب
- فاراب
- وگ ایران بی همتا
شیرآلات برنجی دارای برندهای :

- سیم ایتالیا (CIM)
- کیزایران
- کیتز

تبلیغات

چیزی برای فروش دارید؟

همینجا به صورت رایگان آگهی کنید

افزودن آگهی شما

Presets